فرزند و والدین

چگونه در برابر کودکان صبور باشید؟ برقراری ارتباط موثر والدین با فرزندان

فرزند و والدین

چگونه در برابر کودکان صبور باشید؟ برقراری ارتباط موثر والدین با فرزندان

تحقق یک خواسته: میخوام مادر خوبی باشم

میخوام مادر خوبی باشم


میخوام مادر خوبی باشم

میخوام مادر خوبی باشم. اگر این جمله ایست که به آن فکر می کنید و آرزویش را دارید ابتدا باید بدانید که مادر خوب چه ویژگی هایی دارد؟ مادر خوب چه کارهایی را انجام می دهد و چه کارهایی را انجام نمی دهد. تعریف افراد مختلف از مادر خوب متفاوت از یکدیگر است. برخی خوب بودن مادر را در سخت گیری می دانند و برخی دیگر در آسوده بودن ازاین رو مادری کردن برای مادرها مختلف است برخی آن را شیرین و آُسان قلمداد می کنند و برخی دیگر آن را امری دشوار می دانند. گاهی هم اگر بخواهیم همه نکات روانشناسی که در کتاب ها است را رعایت کنیم کارمان سخت می شود و با هر بار شکست احساس عجز و ناتوانی و بد بودن خواهیم کرد. ما مثل هر کار دیگر باید اعتدال را در مادری کردن نیز رعایت نماییم. در ادامه با ما همراه باشیم.

 

مادر خوب صبور است

همه خانم ها بعد از مادر شدن با چالش های جدیدی در زندگی رو به رو می شوند مانند کمبود خواب و یا کارهایی که باید برای کودکشان انجام دهند که باید صبور باشند. صبوری یکی از مهمترین ویژگی های مادر خوب است.

 

شنونده خوبی باشد

فرزندان  در هر سنی که باشند احتیاج دارند تا با مادر خود حرف بزنند.  حرف زدنی که در پی آن غر شنیدن و سرکوفت زدن نباشد. این مهم است که بدون قضاوت به حرف های فرزندمان گوش دهیم.

 

حمایتگر باشد

یکی از مهمترین ویژگی های مادر خوب، حمایتگر بودن اوست. ما باید یادمان باشد که فرزند ما شخصیت مستقلی دارد و ممکن است آرزوهایش با آرزوهای ما یکی نباشد و باید در همه حال فرزندش را درک کرده و از حمایت کند.

 

در دسترس است

اگر می خواهید مادر خوبی باشید باید در حد توان خود و با توجه به شرایط زندگیتان، برای فرزندتان وقت بگذارید و زمانی که او نیاز به وجودتان دارد در کنارش باشید.

 

مراقب سلامتی خود است

مادر خوب در بارداری و بعد از آن باید مراقب سلامتی خود از لحاظ روحی و جسمی باشد. به یاد داشته باشید که ما می توانیم خوب باشیم اما کامل نیستیم پس نباید از لحاظ روحی دچار وسواس شویم و خودمان را عذاب دهیم.

 

تشویق می کند

مادر خوب به جای تنبیه از تشویق فرزندش برای کارهای خوبش و پیشرفت در رفتار خوبش استفاده می نماید. در مراحل جلوتر اگر تشویق کردن جواب نداد می توان برای تنبیه، از محروم کردن امکانات و یا چیزهایی که دوست دارد برای زمان کوتاه استفاده کرد.

 

فعالیت مشترک می کند

داشتن فعالیت مشترک بین مادر و فرزند به وابستگی هر چه بیشتر آن ها می شود. شما می توانید با فرزندتان برنامه مورد علاقه اش را ببینید. یا نقاشی و ورزش کنید. من نیز مانند شما میخوام مادر خوبی باشم.

منبع: تحقق یک خواسته: میخوام مادر خوبی باشم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.