فرزند و والدین

چگونه در برابر کودکان صبور باشید؟ برقراری ارتباط موثر والدین با فرزندان

فرزند و والدین

چگونه در برابر کودکان صبور باشید؟ برقراری ارتباط موثر والدین با فرزندان

غذاهایی که در دوران بارداری باید مصرف شود

غذاهایی که در دوران بارداری باید مصرف شود


غذاهایی که در دوران بارداری باید مصرف شود چیست؟

آیا با غذاهایی که در دوران بارداری باید مصرف شود آشنا هستید؟ پیروی از یک رژیم سالم و مغذی یکی از مهمترین چیزهایی است که باید در بارداری رعایت شود. طی این دوران بدن به مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نیاز دارد. در واقع شما در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم بارداری به 350 تا 500 کالری بیشتر احتیاج دارید. یک رژیم نادرست غذایی در دوران حاملگی می تواند اثرات جبران ناپذیری روی سلامت جنین داشته باشد.

 

سوء تغذیه در بارداری

نرسیدن مواد مغذی و لازم در دوران بارداری و اضافه وزن زیاد می تواند ریسک ابتلا به دیابت بارداری و زایمان زودرس را افزایش دهد. با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب در این دوران می توانید بعد از زایمان نیز وزن اضافه تان را کم کنید. در ادامه با مواد غذایی ضروری در دوران بارداری آشنا می شوید.

 

لبنیات

در طول دوران بارداری بدن به پرتئین و کلسیم بیشتری نیاز دارد تا جنین بهتر رشد کند. محصولات لبنی کلسیم و پروتئین بالایی دارد به علاوه حاوی مقادیر فراوانی فسفر، منگنز، زینک و ویتامین ب است. ماست خصوصا ماست یونانی بسیار مفید است زیرا به نسبت دیگر مخصولات لبنی، کلسیم بیشتری دارد. به علاوه با باکتری های پروبیوتیکی که دارد باعث زودتر هضم شدن غذا می گردد از این رو شکم دچار نفخ و یبوست نمی شود.

 

حبوبات

حبوبات شامل عدس، نخود، لوبیا، سویا و بادام زمینی است. حبوبات یکی از بهترین منابع گیاهی حاوی فیبر، آهن، کلسیم و فولات است که در بارداری بسیار لازم است. فولات ویتامین ب 9 است که خصوصا در سه ماهه اول بارداری برای سلامت مادر و جنین بسیار ضروری است. مادرانی که به میزان کافی فولات مصرف نمی کنند با مشکلاتی مانند کم وزنی نوزاد هنگام تولد مواجه می شوند.

 

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین حاوی بتا کاراتن است که نوعی ویتامین آ است. ویتامین آ برای رشد سلول های بدن جنین نقش به سزایی دارد.

 

سالمون

ماهی سالمون سرشار از امگا سه و اسیدهای چرب است. خانم های باردار بهتر است هفته ای دوبار از غذاهای دریایی استفاده کنند البته ماهی هایی که حاوی جیوه است به هیچ عنوان نباید در این دوران مصرف شوند.

 

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی پروتئین است و بسیار مغذی است.

 

بروکلی و سبزی های برگ سبز

بروکلی و سبزی های برگ سبز نظیر اسفناج برای خانم های باردار بسیار مغذی هستند به علاوه حاوی فیبر، ویتامین سی، ویتامین کا و آ، کلسیم، آهن، فولات و پتاسیم هستند. به علاوه بروکلی و سبزی های برگ سبر سرشار از آنتی اکسیدان هستند به علاوه سیستم ایمنی بدن را بالا می برند و مشکلات گوارشی را رفع می کنند.

 

دیگر خوراکی های مغذی

  • آووکادو
  • میوه خشک
  • سیب
  • موز
  • آب کافی
  • توت ها
  • انجیر

در اینجا با غذاهایی که در دوران بارداری باید مصرف شود آشنا شدید.

منبع:  غذاهایی که در دوران بارداری باید مصرف شود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.